Solarny ponton ANDROMEDA

Awatar użytkownika
Hegemon
Posty: 776
Rejestracja: 17 gru 2020, 18:05
Dziękował(a):: 93 razy
Podziekowano: 134 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: Hegemon »

Może nie doczytałem, ale czy masz w układzie jakis ogranicznik rozładowania akumulatora?

Wystarczy tylko sygnalizator możliwości zasiarczenia.

Ja mam zakupione coś takiego:

https://sklep.avt.pl/avt1748.html

Czekam teraz na Tracera 40A i będę od podstaw budował system.

Mam też problem mały ponieważ regulator obrotów silnika (wielokrotnie sprawdzony) jest tylko jednokierunkowy,
bez możliwości zmiany kierunku obrotów. Tutaj szukam półśrodka bo regulatora nie chcę zmieniać.

Chętnie usłyszę podpowiedź fachowca. Już nawet myślałem o gniazdach ze zmianą polaryzacją.
Jestem F I T ... Fajny I Tłusty :D
Awatar użytkownika
rawa
Posty: 892
Rejestracja: 18 gru 2020, 23:42
Dziękował(a):: 123 razy
Podziekowano: 223 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: rawa »

Faktycznie nie mam nawet zwykłej sygnalizacji że akumulator właśnie został rozładowany i dalszy proces grozi pogorszeniem stanu zdrowia.
Powiem inaczej nie wpadłem na taki pomysł, zupełnie serio odpowiem że wartość napięcia sprawdzam świadomie lub nie pewnie kilka razy na minutę jak siedzę przed pomiarową ścianą :) .
Taki sygnalizator miałby sens gdybym nie wiedział jak nisko można zejść.
Nigdy i nigdzie energii mi nie zabrakło na szczęście, ale gdyby nawet tak było to też musiałbym szachować płynę dalej jak ciągnie bo jest blisko, czy nocuję na pontonie bo jest 10,8V :lol:
Mój zestaw ma taką charakterystykę wydolności energii :

Obrazek

Wynika z niego ze z naładowanym akumulatorem 100Ah mogę pokonać 50km albo tylko 17km nawet jak nic nie świeci.
Dodatkowo jest mi znany bieżący bilans energetyczny czyli ile poszło w śruby a ile przyszło z nieba i tą różnicę odnoszę do pojemności akumulatora i uważam że jestem dobrze poinformowany :)
Na ogół wiem gdzie jestem i jak daleko jest do celu i to właśnie dlatego nie zabrakło nigdy energii, bo można po prostu zwolnić na obrotach :)

Zrobiłem sam regulator obrotów i zasila on silnik zaraz za akumulatorem wiec całe sterowanie w rączce silnika działa a teoretycznie steruje napięciem akumulatora a tak naprawdę wypełnieniem impulsu.
Awatar użytkownika
Waho
Posty: 240
Rejestracja: 20 gru 2020, 15:57
Dziękował(a):: 71 razy
Podziekowano: 24 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: Waho »

Ra$ pisze: 21 gru 2020, 14:44 Mnie się nie wyświetlają niektóre Twoje zdjęcia. Trzeba sprawdzić czemu...
U mnie to samo.
Awatar użytkownika
rawa
Posty: 892
Rejestracja: 18 gru 2020, 23:42
Dziękował(a):: 123 razy
Podziekowano: 223 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: rawa »

To podajcie proszę jak jest podpisane niewidoczne zdjęcie(a)
Awatar użytkownika
Ra$
Posty: 909
Rejestracja: 17 gru 2020, 15:30
Lokalizacja: Kraków
moja flota: Canoe, żagle i inne pływadła
Dziękował(a):: 416 razy
Podziekowano: 166 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: Ra$ »

Na przykład to: (swoją drogą mega link)
https://lh3.googleusercontent.com/fife/ ... 8-no?.jpg=
Awatar użytkownika
rawa
Posty: 892
Rejestracja: 18 gru 2020, 23:42
Dziękował(a):: 123 razy
Podziekowano: 223 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: rawa »

No fakt będę na to uważał , może jakaś przeglądarka nie bierze tak długiego adresu.
Jak byś wysłał wszystkie to wstawię zdjęcia oczywiście na końcu.
Awatar użytkownika
rawa
Posty: 892
Rejestracja: 18 gru 2020, 23:42
Dziękował(a):: 123 razy
Podziekowano: 223 razy

Jak pompować i kontrolować cisnienie bez manometru?

Post autor: rawa »

Cześka !!!
Moja metoda kontroli ciśnienia
c1.jpg
c1.jpg (52.69 KiB) Przejrzano 1731 razy
c2.jpg
c2.jpg (55.61 KiB) Przejrzano 1731 razy

Nie wiem jak, na oko, na ucho albo na czuja lub sprawdzone jednorazowo manometrem pompujemy pneumatyka i uznajemy że ciśnienie jest prawidłowe , ewentualnie takie jakie chcemy aby było, pompujemy od komory najbardziej wewnętrznej do zewnętrznej a po zakończeniu sprawdzamy wszystkie.
Na największej krzywiźnie gumiaka zaznaczamy na trwałe odcinek 10-15 cm można w kilku miejscach oczywiście na każdej komorze osobno ( pisaki do CD i przymiar krawiecki), z kawałka giętkiego przewodu i koszulki termokurczliwej robimy wzór wybranego odcinka i mocujemy do czegoś co na drzewo nie ucieka.
Metoda sprawdzona i skuteczna bardzo, jeśli dmuchanie było przed godziną 10 to korekta np o 14 polega na spuszczaniu powietrza.
Uważam że lepiej od razu nie dymać do pełna bo następna kontrola ciśnienia jest albo jej nie ma.
Ja już mam dwie kreski na start i docelową i fajnie jest - polecam.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
rawa
Posty: 892
Rejestracja: 18 gru 2020, 23:42
Dziękował(a):: 123 razy
Podziekowano: 223 razy

INTEX EXCURSION 5

Post autor: rawa »

MOJE USPRAWNIENIA :

1.Składana podłoga nie waży dużo (sklejka wodoodporna 10mm), jej składanie i wkładanie nie trwa wiele - 2 minuty max, pomijam oczywiście załadunek i wyładunek do samochodu , to pierwszy element który ląduje poziomo w bagażniku, bardzo podniesie się komfort podróżowania i rozłoży się ciężar np. akumulatora, od takiej modyfikacji trzeba zacząć, wszystkie czynności na pontonie z pokładem są wtedy łatwiejsze a niektóre tylko wtedy możliwe do zrobienia. Podłoga podzielona jest na 3 części połączona zawiasami.
Tylko na środkowej spoczywa cała konstrukcja paneli, dzięki temu nie jest ona narażona na naprężenia w powodu utraty poziomu na fali.
po1.jpg
po1.jpg (19.55 KiB) Przejrzano 1717 razy
2.Żagielki sprawdzają się fajnie , u mnie są przykręcone niemal do ściany , przymocowane do głównych słupków konstrukcji, a dolna część wpada w szczelinę jaka powstała po przecięciu uchwytu transportowego z obu stron. Górna cześć ma swoje dodatkowe mocowanie w panelach.
Składanie i rozkładanie trwa 2 abo 3 sekundy , są to 2 ruchy ręką i trafienie z blokadą w otwór.
Na podstawie pomiaru kierunku i siły wiatru doskonale wiem kiedy ich użyć , czasami lekko wieje a falowanie nie ma, lub wiatr całkowicie zanika a jeśli się znów pojawi to z tego samego kierunku.
Teoretycznie mała prędkość pontonu 5-6km/h nie wpływu na opory powietrza, nic bardziej mylnego, ruch pontonu bilansuje się z wiatrem.
Przy wietrze 8-10km/h zdarzało się że był on zupełnie niewyczuwalny ponton też się poruszał z taką samą prędkością na żagielkach w tym samym kierunku. Śmiesznie to wygląda jak wirnik wiatromierza stoi a trzcina obok kładzie się na wodzie.
po2.jpg
po2.jpg (50.92 KiB) Przejrzano 1717 razy
Awatar użytkownika
Włodek
Posty: 1074
Rejestracja: 21 gru 2020, 01:10
Lokalizacja: Siedlce
moja flota: Canoe Wichita (prospector)
Dziękował(a):: 407 razy
Podziekowano: 434 razy

Re: INTEX EXCURSION 5

Post autor: Włodek »

rawa pisze: 18 sty 2021, 10:24 ... Śmiesznie to wygląda jak wirnik wiatromierza stoi a trzcina obok kładzie się na wodzie ...
i w drugą stronę też tak to działa .. :)
odkryłeś zjawisko wiatru pozornego

pomysłowa metoda kontroli ciśnienia
Awatar użytkownika
Hegemon
Posty: 776
Rejestracja: 17 gru 2020, 18:05
Dziękował(a):: 93 razy
Podziekowano: 134 razy

Re: Solarny ponton ANDROMEDA

Post autor: Hegemon »

Chyba bardziej by się nadał jakiś płaski spinaker tak 2x3m.
No ale tu przeniesienie sił ciągu bezposrednio na alu konstrukcję , fajne.
Jestem F I T ... Fajny I Tłusty :D
ODPOWIEDZ