[/attachment]
Ra$ pisze: ↑12 kwie 2021, 10:53
rawa pisze: ↑11 kwie 2021, 21:53
Aby tak było to silnik musi być bez elektroniki.
[...]
A co przez to rozumiesz? Dlaczego bez elektroniki?
Przy okazji: na łodzi na szczęście waga akumulatora tak bardzo nie przeszkadza...
Mój INTEX 68631
https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... MkEALw_wcB
ma poprawne parametry ale,
- posiada miernik stopnia naładowania akumulatora zupełnie zbędny jest mało widoczny i mało dokładny (4 diody w 3 kolorach
)
- posiada wbudowany maximizer który ma oszczędzać energię.
- układ zabezpiecząjacy odcinający akumulator poniżej 10,8V i powyżej 14,2V
Otóż kilka razy zdarzyło się, że po postoju w słońcu i naładowaniu akumulatora panelami na maksa czyli 14,4V nie udało się ruszyć w dalszą drogę.
Wszystkie wskaźniki zasilania były w normie a tu nic, odłączyłem ładowanie solarne, napięcie spadło do 14,0V i ruszyło byłem w lekkim szoku.
Sprawa powtórzyła się kilka razy więc to pewne.
Do zestawu dobudowałem sterownik moduł zawierający miedzy sterownik PWM silnika aby również zaoszczędzić na energii i sterować silnikiem bez zmiany biegów.
Okazało się że elektronika bada wartość skuteczną napięcia i odcina moje zasilanie gdzieś na poziomie 10,5V.
Wolałbym aby silnik ten nie posiadał takiej elektroniki.
Takie same zjawiska zajdą w przypadku podłączenia akumulatora Li-ion o napięciu 16V.